Blogg..

Här skriver man ett hur långt inlägg som helst, trycker på förhandsgranska, går tillbaks, och så försvinner skiten!

 

Jag har i alla fall skaffat en sådan här nu. Blogg alltså. Här kommer det dyka upp mer eller mindre läsvärda saker, antagligen blir det väl som i alla dylika bara åt det senare hållet. Kommer inte heller göra några direkt spektakulära avslöjanden, kommer bara skriva sådant som de flesta hade fått höra om de frågade, och det är väl ändå bara folk som känner mig någorlunda som ens skulle få för sig att läsa i den här. Skulle aldrig själv läsa en blogg om någon totalt okänd, beroende förstås på om det handlade om personens liv eller om det var riktigt bra skrivna historier och grejer. Få se om jag publicerar några spännande historier här, men misstänker att så inte blir fallet..

 

Det senaste som inträffat i mitt så där lagom händelserika liv är väl att jag slutat i Rebel State. Vi hade lite olika visioner om bandets framtid, rättare sagt så hade jag en annan vision om bandets och min egen framtid än resten av medlemmarna. Kändes som att den enda riktigt bra lösningen var att jag hoppade av i tid, både för RS skull och för min egen, och jag anser det fortfarande vara ett bra beslut även om det känns väldigt trist och inte bara ganska konstigt att inte längre spela i den konstellationen. Har ju ändå varit bandet som gällt de senaste ... tre åren eller så.

 

Har börjat i Dr S Nuggles and the Rockin' Scouts istället, och där tagit Vejjans gamla plats som sångare och gitarrist. Riktigt skoj att lira lite rockabilly, trots att min stora dröm kanske inte är att spendera livet i en dylik konstellation. Även kul att sjunga, även om de flesta antagligen har en annan mening om en trio med mig i den positionen... Ska se till att göra alltihop till något intressant, även om det är lite svårt att komma med något eget i en så smal genre som rockabilly egentligen är. Allt blir vad man gör det till.
Något mer som är bra med att spela sådan musik är ju att det är så lätt att få spelningar på krogar och bilträffar och allt möjligt, spelningar som man dessutom får betalt för, vilket verkligen är positivt när man är en fattig student som måste åka till finland stup i kvarten.  Stå på scen är dessutom bland det bästa som finns!

 

Livet är förstås ändå inte helt utan musik, har en massa igång på musikskolan (mer än på väldigt länge). Och så har jag ju Köld, ett enmansprojekt inom black metal som är mer eller mindre seriöst beroende på vilket humör jag är på. En lagom schizofren (som i de flesta enmansprojekt) demo är påväg, kanske till och med inom den närmaste månaden. Eller året. Vore ändå skoj att spela stenhård och skitsnabb musik tillsammans med bra musiker ett tag, håller ögonen öppna på helgon och jamma precis som på den gamla goda tiden!

 

I kväll börjar det verkligen bli dags att fixa labbrapporten i fysik. Började det ju förstås även för en vecka sen, när deadlinen var, men det blev ju inte riktigt så att man skrev den... Finns det nånting som är värre att att laborera så är det rapporterna man måste göra om det hela. Fysik är ju helt klart intressantare än kemi och biologi (urk!), men i alla fall. Finns helt klart annat som är prioriterat, trots att de flesta av de sakerna inte borde vara det.
Projektarbetet borde man också ha dragit igång, faktiskt ganska sent att göra det nu - och värre kommer det bli. Har inte ens skrivit någon projektplan än! Borde nästan försöka byta handledare till någon lärare jag faktiskt har i något ämne, så jag har någon som kan tjata på mig om det. Borde inte vara så svårt som det är att dra tummen ur arslet när det gäller saker som har med egen hobby att göra, men jag är en lat figur.

 

Måndag i morgon. Den som uppfann sådan tänker jag personligen klyva med ett tvåhandssvärd om jag någon gång stöter på. Långsamt och på lämpligast vis för att hålla vederbörande vid liv så länge som möjligt under tortyren. Har förstås sovit för länge i morse (och i eftermiddags) för att kunna göra det tillräckligt mycket i natt också... Glöm tvåhandssvärdet förresten. Tar en nagelfil istället - det ska gå LÅNGSAMT.

 

 Den människa som läser ett så här långt inlägg i en blogg har inte mycket till eget liv. Frågan är förstås om den som har tid att skriva ett så här långt inlägg (speciellt inte två gånger, morr!) har så mycket mer. I och för sig hade det väl inte funnis så mycket att skriva om i så fall, men man behöver inte någon större talang för att svamla ihop tillräckligt mycket, och har man dessutom talang för att göra just detta är det ingen konst alls att skriva på i all evighet. Har en känsla av att det kommer hamna rätt mycket text i den här bloggen.. Bäst jag slutar för den här gången åtminstone. Måste hinna dammsuga (för första gången på LÄNGE) och skriva ihop den där labbrapporten. Önskar att sådana var lika lättskrivna som dessa inlägg...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0