Klagomål och allmänt mitt i natten-flum

Suck, vad det plötsligt känns som tiden går långsamt. För ungefär en period motsvarande universums ålder sedan tog jullovet slut, i går var för ett sekel sedan... I och för sig finns det goda sidor med det hela också, helgerna verkar plötsligt hålla på en vecka eller två. Är ju alldeles utmärkt! Kan knappt tänka mig så mycket bättre saker än förlängda veckoslut, faktiskt.Tiden kunde gärna få gå ännu segare.

 Fast, nej, med tanke på att det bara är två veckor kvar till lovet så får de där dagarna ta att skynda sig litegrann. Fram tills det att ledigheten börjar, alltså, inte längre än så - men när man har sportlov brukar tiden tyvärr ha en tendens att försvinna på ingen dito alls av någon anledning. Hm, ledigt, men den här gången har ju saker och ting återgått till det där med att inte innebära vad de borde innebära - - - nej, nu ska här inte skrivas om sådant.

 

 Störande sömnproblem har man börjat få också... Eller ja, har som vanligt inte några problem alls med att sova, kan jag göra hur länge och gott som helst - men det där med att somna, att känna den där inställningen att "nu är dagen slut, är väl bäst jag hoppar till nästa" och helt enkelt slockna är svårare. Helt enkelt omöjligt att varva ner helt och hållet. Gör väl antingen för mycket om dagarna - eller för lite. Vilket det är får man väl aldrig veta. 

 Klarar väl sig hur som helst. Fullt så extremt är det inte, sover ju fortfarande mer än många andra. Vore ju helt klart bra om man behövde ungefär lika mycket sömn som de flesta andra bara, och inte mycket mer...

 

 Nog klagat. Gnäll brukar inte direkt leda till att man kommer någonstans här i världen. Kan ju förstås bero på exakt hur hårt den person man irriterar slår och hur mycket man själv väger. Intressant tanke, den idén måste utforskas nästa gång jag känner mig lite lat och vill pröva på ett nytt, miljövänligt transportmedel. Det enda minuset är väl att det är svårt att bestämma var man hamnar någonstans, och det andra enda minuset är väl att det kan göra ganska ont att bli slagen en längre bit. Får ta på sig skydd av något slag. Bara de inte väger så mycket att de påverkar flygningen... Återkommer till denna fantastiska uppfinning bara jag har kalkylerat lite. 

 

 Om någon undrar vad i hela Norden jag pratar om, är det bara att se på publiceringstiden och konstatera att det kanske inte direkt var något viktigt man behövde bry sig om. I fall det nu någonsin hittar någon besökare hit, är väl bara jag själv som kikar om någon kommenterat "Nu då!". Vad det nu skulle gå att kommentera till alla dessa långa, meningslösa inlägg, förstås.

 

 På tal om långa inlägg, eftersom det råkar vara den enda respons jag någonsin fått på den här bloggen. "Fan vilka långa inlägg du skriver". Och det kan ju faktiskt stämma, åtminstone om man jämför de bloggar jag själv läser (forna bandmedlemmarnas, Milos och Malvas). Det blir väl så när man skriver bara för att man tycker om att skriva lite ibland och inte av någon sorts anledning som att man tycker att man har något viktigt att delge världen eller någon åsikt att få fram.

 Detta för mig osökt in på det där med att bli känd genom att blogga. Finns ju uppenbarligen de som tjänar helt okej med pengar på sina dylika. Någon (har för mig att det var den där Blondinbella, men är inte direkt insatt) blev ju till och med utvald att medverka i TV4:as Lets Dance, endast känd för att ha skrivit saker om sig själv på internet. Hela den industrin tycker jag känns helt vrickad. Jag menar, vem bryr sig om vad någon man inte känner har för sig om dagarna? Är ju ganska naturligt att en känd människas blogg blir välbesökt, men hur kan en totalt okänd få en så välbesökt att den blir känd?

 

 Tar säkert inte lång tid förrän flugan gått över. Fast det sa ju någon om internet över huvud taget också... Världen är mysko, bara att acceptera. Är själv den enda människa som fungerar som den borde. Du, just du, som läser det här, du och alla andra dina medbovar är ju helt skruvade. Det är dagsens sanning. 

 

 Jag vill att hela världen beter sig som folk. Från och med nyss!

 

 Skärpning och god natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0