Ännu ett inlägg om ingenting

Hm, "en månad och fyra veckor" sedan sista inlägget, oj vad jag skriver ofta! Har förstås inte så mycket att skriva om heller - egentligen finns det väl hur mycket som helst man kan skriva men tror ändå inte att någon bryr sig eller har någonting att göra med vad det nu kan vara. Som tidigare sagts, inga sensationella nyheter här inte.

 Först en trist (tycker jag i alla fall) nyhet (som i och för sig är ganska sensationell), för de som tydligen inte förstod mitt inlägg på bilddagboken (antar att ingen läser här som inte brukar kika på den ibland) - det är slut med Emilia. Känns helt åt helvete, så jag orkar inte ta det med er en och en utan skriver det här (och i bdb) istället. Varför får ni sjävla spekulera i (varför det tog slut alltså, inte varför jag publicerar det.. äh, ni fattar!), men det var en viss omständighet som gjorde att det inte riktigt fungerade längre. Dessutom ska man sluta när man ligger på topp...
 Saknar dig och kommer göra det länge, tigern <3

 Sitter för tillfället i skolan och skriver. Känns som att vi plötsligt inte gör någonting alls här, åtminstone verkar inget spela någon större roll. Slutprovet i matte e som har ställt till allt, antar jag. Räknat i genomsnitt högst två tal per lektion (av rätt många), aldrig öppnat boken hemma osv. Som vanligt, kan tyckas, men den här gången var det ju mycket svårare än de tidigare kurserna. Hade varit bättre om jag åtminstone inte fått något högre än vg - oj, vilken motivation man plötsligt har att anstränga sig i något ämne över huvud taget.
  Så har vi ju ett grupparbete på hälften av veckans lektioner förstås, och där gör man inte heller så mycket. Har faktiskt en sådan lektion just i skrivande stund, men resten av gruppen är på annan ort och pysslar med något helt annat än EU's inställning till Palestinakonflikten de också. Kanske inte världens mest tilltalande ämne heller, direkt. Ungefär lika intressant som mina blogginlägg... Finns ungefär lika mycket skrivet om det också, vilket kanske inte är så oväntat. EU har ju mycket med saken att göra förutom att de skickar ner en massa pengar. Sådär en 485 miljoner euro vart det förra året - bara till palestinierna. Då tillkommer ju en hel del som skänktes till Israel också. Själv anser jag inte att det är något som EU borde göra, är väl upp till varje medlemsland att skicka iväg sina surt förvärvade slantar. Kostar ändå en hel del att vara med i samarbetet - bättre om de pengarna går tillbaks till oss i Europa än någon helt annan stans.  Skulle till exempel kunna köpa lite större fraktlådor så vi inte behövde producera spikraka gurkor.

 Inte för att man direkt ska klaga på bristen av arbete i skolan, är ju bara skönt. Speciellt nu sista terminen, dyker säkert upp vissa grejer som kommer behöva lite extra uppmärksamhet. Och så behöver man ju fixa inför hösten, vore ju bra med ett jobb till exempel. Bostad kan ju också vara en fördel, men kvällarna är ju varma minst in i september i dessa tider med växthuseffekt och bordellhärvor. Vad man nu ska göra när det inte blev Finland, får väl höra med musikskolan eller något. DAT kanske..
 Läsa vidare på en gång känns åtminstone inte som något alternativ, nu får det vara lugnt ett tag. Så är ju sedan frågan vad och var i hela Hades man ska studera när man läser vidare, men det är ju ett senare problem. Visar sig helt enkelt, som det mesta annat. Till och med solen ibland. Visar sig alltså.

 Äh, nu ska jag ordna något bättre att göra än att skriva här. Om jag nu kommer på något vettigt. Eller så skriver jag lite till, bara för att pina den tjommen som tänkt läsa igenom allt jag skrivit. Låter ju faktiskt som en briljant idé!
 Nej, det får vara nog för den här gången. Tack för ordet.

 I äring och frid
 Matsy Waters

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0