Lever jag?

Ja, det gör jag faktiskt. (Råkar man ha något bättre för sig, till exempel att peta näsan, kan man med fördel hoppa över detta inlägg - om inte titeln och första meningen redan fått en att göra det). Det var dock ett tag sen den här bloggen gjorde det, senaste inlägget (bortse från föregående, tack) skrevs väl en bra bit över ett halvår sen nu. Sedan dess har helt klart en del hänt:

Jag har börjat plugga på universitetet i Örebro. Jo, det går rätt dåligt - tackar som frågar; läser Matte A och B detta läsår (60 hp tillsammans) men i höst blir det till att börja på ljudingenjörslinjen. Skoltrött och omotiverad som jag är så prioriteras väl dock inte studierna så högt som de borde göras, vilket har lett till rätt halvdana resultat hittills.
Naturligtvis blev jag tvungen att flytta ifrån min kära hemby för ett tag och slängas ut i den kaotiska bostadsmarknaden (kanske framför allt -bristen). Hösten spenderades i en delad lägenhet i den ökända stadsdelen Markbacken. Efter vissa om och men och korrumperade Örebrobostäderanställda lyckades jag dock få tag i en tvåa, belägen i en stor träkåk ett par mil utanför staden; närmare bestämt i Sköllersta - Sveriges Korvmekka. Härifrån kommer Lithells -, Sibyllas - och Atrias korvar och liknande köttprodukter. 
Hoppsan sa så fick jag inte bo själv här heller - det kom en tös och lade sig i. Plötsligt är jag sambo med en arbetslös konditorska.
Det blir inte så värst mycket musicerande för tillfället, förutom här hemma då.  Spelade in några grejer under hösten åt en snubbe i musikhögskolans studio (imponerande ställe!). Planerar dock att - så fort jag färdigställt en massa liggande material - försöka köra några sologig; det blir väl lite singer/songwriterstuk eftersom jag inte kan spela så många instrument samtidigt. Kommer även spela in en ny, "riktigare" skiva under året. Köp gärna demon från i somras av mig, eller lyssna på låtarna på myspace och kom med rosor och risbuskar och sprid ordet. 
Nästa skiva blir mer enhetlig, därav ordvalet. Jag planerar även att pressa den hos ett företag och marknadsföra den lite bättre. Den här sologrejen trivs jag såpass bra med att det känns läge att börja satsa så smått.
När vi ändå är inne på musik vill jag tipsa om Niklas Östmans nystartade skivbolag East Gramophone Records som, föga förvånande kanske, till att börja med ger ut Rebel States kommande album. Den plötsligt produktiva snubben har dessutom viss inblandning (okejdå, antagligen all sådan) i lika nya webzinen/sydstatsrocksrecensionsbloggen broza.se.

Som någon kanske märkt så har jag ändrat utseendet lite på den här bloggen till något som svagt påminner om en annan sida jag har på internet. Kan verka lite fantasilöst och trist när det ser lika ut överallt, men det har sina fördelar. Och så är det ju rätt snyggt, också.
Nu är det färdigskrivet. Återkommer inom kort, och då tänkte jag lämna lite tankar om en nyaktuell teckningsdebatt med något runt i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0